Lyckas ÄNNU bättre på era Sociala kanaler.
Hur du blir en magnet istället för en megafon!

Sociala Medier är gratis plattformar att marknadsföra sig på och det innebär även stor konkurrens. Så att nå ut kräver genomtänkt innehåll, strategi och kontinuitet – och DET kan jag hjälpa er med.

Har ni svårt att hinna med att synas på de sociala kanalerna?

Då är ni inte ensamma! Många vill och har intentionen att synas kontinuerligt. Men tiden finns inte. 

Att få det gjort – det är just det jag hjälper mina kunder med. 

Exempel på hur det funkar?

01.

dina behov

Lyssna till dig som kund och vilka behov du har och vilka mål du vill uppnå. Vad vill du göra själv och vad önskar du hjälp med.

02.

vi träffas

Vi skapar en strategi tillsammans och hur vi lägger upp arbetet. Vilken/vilka är målgruppen? Hur vill ni uppfattas?

03.

jag skapar

Jag bearbetar innehåll i form av text, bild, etc. Anpassar till olika format för att sedan schemalägga.

04.

vi utvärderar

Kontinuerligt utvärderar vi hur det går för att kunna justera och producera bättre material.

Vilka kunder hjälper jag?

Jag hjälper små- till mellanstora företag.

Oftast de företag som inte har någon person anställd på marknadssidan.
De företag där man inser att det inte funkar att någon inom företaget ska skapa innehåll vid sidan om sin egentliga roll, då det sällan hinns med. Liksom de som varken vill, kan eller har tid.

Exempel 1 – på företag jag hjälper:

Företaget är mellanstort och har olika områden med olika målgrupper. Tidigare låg det på personalen att skapa innehåll. Resultatet blev publiceringar utan kontinuitet och utan grafisk röd tråd. 

Idag sammanställer jag materialet de skickar mig, i form av text, bilder, etc som jag sammanställer, redigerar och schemalägger för publicering, ca 5 inlägg/vecka i olika format med en grafisk röd tråd.

Exempel 2 – på företag jag hjälper:

Företaget är litet och nystartat. De vet att de behöver nå ut för att skapa intresse kring deras verksamhet för att locka fler kunder. 

De varken kan, vill eller har tid att göra detta själva. De är även måna om att det ska se proffsigt ut, för det är så de vill uppfattas. 

Därför anlitar de mig, för att ta bilder, skapa en röd tråd samt textinnehåll och publicering för olika format. 

Att jobba organiskt med de sociala kanalerna är tidskrävande och det kan kännas som ett 'ok'.

Men det behöver inte vara så!

Ha en plan!

Om du vill ha försprång:

Va' social!

Om du vill öka engagemanget:

1 %
Sociala Medier

Använder Sociala Medier

1 %
Facebook

Använder Facebook minst varje vecka.

1 %
Instagram

Använder Instagram minst varje vecka.

1 %
linkedin

Använder Linkedin minst varje vecka.

1 %
Youtube

Av svenskarna använder YouTube

Källa: Svenskarna och internet 2023