Du visar för närvarande Kämpar du också med din kontinuitet på de sociala kanalerna?

Kämpar du också med din kontinuitet på de sociala kanalerna?

Jag håller med – det är inte helt lätt. Men det finns enkla knep att ta till.

  1. Fånga upp din verksamhet och det du gör dagligen med att helt enkelt använda mobilkameran. Stillbild eller rörligt. Behöver inte vara så komplicerat.
  2. Skriv ner dina tankar och idéer kontinuerligt så har du en bra bas att utgå från.
  3. Avsätt några timmar i veckan åt att sammanställa ditt material med fokus på att skapa värde för dina följare. Exempelvis – vilka problem löser dina produkter eller tjänster – och hur?
  4. Bearbeta dina bilder, videos så att de ramas in av din grafiska profil (det skapar igenkänning)
  5. Schemalägg allting för 1 vecka i taget så håller du alltid ditt innehåll aktuellt.
  6. Följ upp hur det gått, glöm inte svara på kommentarer och framförallt engagera dig i de du följer.

Glöm inte att vara bjussig, ge bort värdefull info, för vi gillar generösa och genuina människor.

Visst låter det enkelt?

Det är också relativt enkelt, men det tar såklart tid.

Varför krävs det att man skapar innehåll kontinuerligt?

Helt enkelt för att genom att synas kontinuerligt så påminner du inte bara dina följare om vad du/ni har att erbjuda, du skapar även en relation med dem. Och genom att svara på frågor i kommentarsfältet och via direktmeddelanden visar du dina kunder att du bryr dig, dessutom blir dina sociala medier en form av kundtjänst där du kan svara på kunders frågor snabbt och effektivt. Bara en sån sak! Sist men inte minst, har du ett genomtänkt grafisk gränssnitt så känner de snabbt igen dina inlägg. Du hamnar ’top of mind’.

Vad är priset för att jobba kontinuerligt?

Visst, det tar tid om du kontinuerligt vill synas på de sociala kanalerna, men glöm inte att själva publiceringen du gör där också är helt gratis (om du inte väljer att annonsera såklart). Sist men inte minst så är det också där vi ’hänger’ och umgås! Så det du ’betalar’ för att synas är den tid du lägger på att skapa ditt innehåll.

Har du inte den tiden, så kan du göra som många andra. Att anlita någon att göra det åt dig.

Något som jag hjälper mina kunder med. Vill du veta mer? Kontakta mig gärna för ett förutsättningslöst möte. (kostnadsfritt såklart!).

Lämna ett svar